Zdrowy plan dnia

Kiedy wieczorem przygotowujemy się do następnego dnia, starannie prasujemy ubrania i wieszamy je na wieszaku, żeby się nie wygniotły, cieszymy się, że rankiem zaoszczędzimy kilka minut dłuższego spania. Zwykle spanie jest dla nas najważniejsze, nawet na rzecz pożywnego śniadania, z którego oczywiście zdajemy sobie sprawę i doskonale wiemy, że to ono powinno rozpoczynać nasz długi dzień. Jednak rzadko je zjadamy jeszcze w domu, ponieważ mamy tysiąc innych rzeczy do roboty i oczywiście za nic w świecie nie chcemy się spóźnić do pracy. Myślimy początkowo, że zjemy coś w drodze do pracy, albo bezpośrednio po dotarciu do niej, jednak rzeczywistość zwykle bywa Inna.pożywne śniadanie
Tutaj się z kimś zagadamy, tam ktoś od nas czegoś chce i szybko pędzimy, a kiedy wchodzimy do swojego biura, to szybko zabieramy się za pracę, której nie dokończyliśmy dnia poprzedniego. Już koło godziny jedenastej czy też nawet dwunastej dopada nas mały głód, który sprawia, że czujemy się fatalnie. Zaczyna boleć nas głowa, nie mamy siły na cokolwiek i dochodzi nawet do mdłości. Nic dziwnego. Nasz organizm daje nam bardzo silne sygnały, że potrzebuje energii i to my tej energii powinniśmy mu jak najszybciej dostarczyć. W takich sytuacjach nie jest ważne co zjemy, a kiedy. Może to być nawet ciasto drożdżowe, które przyniosła nam koleżanka z biura, ponieważ chce się pochwalić swoimi umiejętnościami. Do tego jest dobrze wypić coś ciepłego, żeby nasz żołądek czuł, że znowu zaczęliśmy o niego dobrze dbać. Oczywiście dietetycy wciąż powtarzają, że takie zachowania są naganne, ponieważ niejako wyniszczają nasz organizm, który niestety, ale potrzebuje „paliwa” już od samego rana. W przeciwnym razie nie będzie on działał pozytywnie. Jednak bezwzględnie trzeba wiedzieć i oczywiście pamiętać, że najważniejszym posiłkiem każdego dnia jest śniadanie, które trzeba zjadać do godziny po przebudzeniu się. Jest to optymalny czas potrzebny do tego, żeby nasz metabolizm zaczął normalnie funkcjonować już od samego rana. Na śniadanie też powinniśmy sobie zarezerwować trochę czasu, ponieważ nie powinno odbywać się w pośpiechu czy hałasie.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>